Sentralisere og fortette i all evighet – uansett? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (November):1 |
Bompenger og journalistikk |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (September):1 |
Hva foregår i tjeneste- kjøpmarkedet? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Mai):1 |
Stabilitet eller endring i NTP? Sterkere søkelys på den gående |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Mai):1 |
"Bærekraftig" - igjen og igjen |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (April):1 |
Bekjentskapsfavorisering i offentlige anbudsprosesser |
Arvid
Strand |
Plan, 2018, 50(3):36-43 |
Byutvikling for mindre bilbruk: Kompakt, men kontekstavhengig |
Petter Næss, Arvid
Strand |
Plan, 2018, 50(1):48-54 |
Usikker klimaeffekt av nettbasert dagligvarehandel |
Erik Bjørnson
Lunke, Frants
Gundersen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Februar 2018):1 |
Sanner ignorerer egne nasjonale retningslinjer |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (September 2017):1 |
Barnas transportplan: Mange fine ord, veldig lite konkret |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (Mai):1 |
NTP 2018–2029: Store endringer på veien til Stortinget |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (Juni):1 |
Offentlige anskaffelser – et kvalitetssikret system med tillit? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (November):1 |
Nasjonalt kollektivregnskap 2015, presentert av Statens vegvesen: En brosjyre med klare forbedringsmuligheter |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Desember):1 |
Jernbanereformen og andre saker: Mangelfullt utredet |
Nils
Fearnley, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Oktober):1 |
TØI-forsker etterlyser presiseringer: Mye uklarhet om Nullvekstmålet |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (August):1 |
Anbudsprosesser for offentlig tjenesteyting: Fortell i klartekst hvordan tilbudene blir vurdert! |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Desember):1 |
Norge kan bidra til at mange liv spares, mener forsker: Han maner til eksport av trafikksikkerhet |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Juli):1 |
Sannsynliggjort er ikke det samme som dokumentert |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Juni):1 |
Debatten om sykkelsatsingen fortsetter: På stedet hvil – vi må videre |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mars):1 |
Flytting av flyplassen i Bodø: Samfunnsøkonomisk lønnsomt – men til hvilken pris? |
Harald
Thune-Larsen, Svein Bråthen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mars):1 |
Kommunal- og moderniseringsdepartementets innsigelsespraksis: Hva er det Sanner har forstått? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Februar):1 |
Veireform basert på påstander |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mai):1 |
Utviklingen av norsk sykkelpolitikk (Ambisiøs sykkelpolitikk, men lite virkningsfull) |
Arvid
Strand, Vibeke
Nenseth |
Plan, 2016, (5):62-66 |
Bybanen i Bergen: Positiv faktor for transport- og arealutviklingen |
Øystein
Engebretsen, Petter
Christiansen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(12):4-5 |
Kronikk: Stabilitet, endring og lovmessighet i samferdselssektoren: Tiden går, mye består |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(9):12-13 |
Kommentar: Når det lokale skjønnet gis forrang: Miljøinteressene taper |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(7):14-15 |
Traffic forecasting at ‘strategic’, ‘tactical’ and ‘operational’ level: A differentiated methodology is necessary |
Petter Næss, Arvid
Strand |
disP - The Planning Review, 2015, 51(2):41-48 |
Kommentar - Regional og lokal planlegging: Nasjonale forventninger til hvilken nytte? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(6):18-19 |
Kommentar: Vurderinger av samferdselssektoren: En sneversynt kommisjon |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(3):14-15 |
Kommentar - Nytt fra KMD: Bolig-, areal- og transportplanlegging. Oppdaterte retningslinjer, men vil de vise seg mer effektive? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2014, 53(8):8-9 |