Sentralisere og fortette i all evighet – uansett? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (November):1 |
Bompenger og journalistikk |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (September):1 |
Hva foregår i tjeneste- kjøpmarkedet? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Mai):1 |
Stabilitet eller endring i NTP? Sterkere søkelys på den gående |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Mai):1 |
"Bærekraftig" - igjen og igjen |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (April):1 |
Bekjentskapsfavorisering i offentlige anbudsprosesser |
Arvid
Strand |
Plan, 2018, 50(3):36-43 |
Byutvikling for mindre bilbruk: Kompakt, men kontekstavhengig |
Petter Næss, Arvid
Strand |
Plan, 2018, 50(1):48-54 |
Usikker klimaeffekt av nettbasert dagligvarehandel |
Erik Bjørnson
Lunke, Frants
Gundersen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2018, (Februar 2018):1 |
Sanner ignorerer egne nasjonale retningslinjer |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (September 2017):1 |
Barnas transportplan: Mange fine ord, veldig lite konkret |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (Mai):1 |
NTP 2018–2029: Store endringer på veien til Stortinget |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2017, (Juni):1 |
Offentlige anskaffelser – et kvalitetssikret system med tillit? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (November):1 |
Nasjonalt kollektivregnskap 2015, presentert av Statens vegvesen: En brosjyre med klare forbedringsmuligheter |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Desember):1 |
Jernbanereformen og andre saker: Mangelfullt utredet |
Nils
Fearnley, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Oktober):1 |
TØI-forsker etterlyser presiseringer: Mye uklarhet om Nullvekstmålet |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (August):1 |
Anbudsprosesser for offentlig tjenesteyting: Fortell i klartekst hvordan tilbudene blir vurdert! |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Desember):1 |
Norge kan bidra til at mange liv spares, mener forsker: Han maner til eksport av trafikksikkerhet |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Juli):1 |
Sannsynliggjort er ikke det samme som dokumentert |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Juni):1 |
Debatten om sykkelsatsingen fortsetter: På stedet hvil – vi må videre |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mars):1 |
Flytting av flyplassen i Bodø: Samfunnsøkonomisk lønnsomt – men til hvilken pris? |
Harald
Thune-Larsen, Svein Bråthen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mars):1 |
Kommunal- og moderniseringsdepartementets innsigelsespraksis: Hva er det Sanner har forstått? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Februar):1 |
Veireform basert på påstander |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2016, (Mai):1 |
Utviklingen av norsk sykkelpolitikk (Ambisiøs sykkelpolitikk, men lite virkningsfull) |
Arvid
Strand, Vibeke
Nenseth |
Plan, 2016, (5):62-66 |
Bybanen i Bergen: Positiv faktor for transport- og arealutviklingen |
Øystein
Engebretsen, Petter
Christiansen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(12):4-5 |
Kronikk: Stabilitet, endring og lovmessighet i samferdselssektoren: Tiden går, mye består |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(9):12-13 |
Kommentar: Når det lokale skjønnet gis forrang: Miljøinteressene taper |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(7):14-15 |
Traffic forecasting at ‘strategic’, ‘tactical’ and ‘operational’ level: A differentiated methodology is necessary |
Petter Næss, Arvid
Strand |
disP - The Planning Review, 2015, 51(2):41-48 |
Kommentar - Regional og lokal planlegging: Nasjonale forventninger til hvilken nytte? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(6):18-19 |
Kommentar: Vurderinger av samferdselssektoren: En sneversynt kommisjon |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(3):14-15 |
Kommentar - Nytt fra KMD: Bolig-, areal- og transportplanlegging. Oppdaterte retningslinjer, men vil de vise seg mer effektive? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2014, 53(8):8-9 |
Kommentar - Befolkningsvekst og mobilitet. De sier at trafikkveksten skal tas kollektivt og mykt ..... Retorikk og realiteter |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2014, 53(5):6-7 |
Transportteknologi og byutvikling |
Gustav Nielsen, Arvid
Strand |
Plan, 2013, (4-5):64-71 |
Trafikkveksten skal tas kollektivt og mykt - Behov for presiseringer? |
Arvid
Strand |
Plan, 2013, (2):42-47 |
Nærblikk: Arealbruk og transport:: Belys spørsmål enklest mulig, men aldri for enkelt! |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2013, 52(10):10-11 |
Kronikk: I lys av klimameldingen: Vegbygging i byområder trenger en god forklaring |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2013, 52(8):16-17 |
Kronikk - Regjeringens NTP-satsing på kollektivtransporten: Mye til den som gjør lite |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2013, 52(5):16-17 |
KRONIKK: Slutt å utrede, begynn å bygge i og ut fra Oslo |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2013, 52(2):4-5 |
KRONIKK: Når kunnskapsprodusenter konkurrerer om oppdrag: Utbydere og tilbydere bør skjerpe seg! |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2013, 52(1):16-17 |
Hva slags trafikkprognoser er mulige? |
Petter
Næss, Arvid
Strand |
Plan, 2012, (6):52-57 |
Handelsetableringer og transport |
Arvid
Strand, Øystein
Engebretsen |
Plan, 2011, (1):30-35 |
Løsningen på "for mange biler": flere syklister eller flere bilpassasjerer? |
Arvid
Strand |
Samferdsel, 2011, 50(5):10-11 |
Bedre veier og klimagassutslipp |
Aud
Tennøy, Arvid
Strand, Petter
Næss |
Samferdsel, 2010, 49(3):20-21 |
Ulikebehandling i skjærgården |
Arvid
Strand |
Plan, 2010, (5):52-57 |
"Kommunen kan forsterke effekten av Bybanen gjennom å føre en helhetlig og langsiktig politikk som reduserer bilbruken" |
Petter
Christiansen, Øystein
Engebretsen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2010, 49(10):12-13 |
Mye å lære av luftforurensningen i Bergen sis vinter: Rask handling, men liten effekt |
Arvid
Strand, Harald
Aas, Petter
Christiansen, Vibeke
Nenseth, Nils
Fearnley |
Samferdsel, 2010, 49(8):8-9 |
Better roads increase emissions |
Arvid
Strand, Petter
Næss, Aud
Tennøy |
Transport Business International, 2010, (13):? |
Kjøpesentra i storbyområder: Lokalisering avgjør hvor mye trafikk de skaper |
Øystein
Engebretsen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2010, 49(7):8 |
Debatt: "Byen med Europas dårligste luftkvalitet" Bergen i krise - noe å lære av? |
Arvid
Strand, Vibeke
Nenseth |
Samferdsel, 2010, 49(1):21-22 |