-
Kollektivtrafikken taper terreng i norske byområder
Opplevd reisetid er viktig for om vi kjører bil eller reiser kollektivt. Fra 2019 til 2024 er kollektivtransportens konkurransekraft mot bilen svekket i flere byer.
-
Vi blir ikke mer positive til avgifter selv om de kombineres med subsidier
Selv om vi ender opp med samme sum i lommeboka er vi mer negative til avgifter og mer positive til subsidier.
-
Fylkeskommunenes trafikksikkerhetsarbeid:
Fortsatt stor variasjon blant fylkenes trafikksikkerhetsarbeid
En etablert sikkerhetskultur er grunnleggende i fylkeskommunens arbeid med trafikksikkerhet.
-
Geografiske fordelingsvirkninger bør få en tydeligere rolle i statlige investeringer
Geografiske fordelingsvirkninger er lite synlige i utredninger av store statlige investeringsprosjekter.
-
20 forskningsmillioner til TØI
TØI ble tildelt 2 av 4 samferdselsprosjekter og skal forske på samkjøring og kostnadseffektivitet rundt bilbruk.