Forsker Lasse Fridstrøm har på den ‘16. franskspråklige konferansen om transportøkonomi’ i Marne-la-Vallée 18.-19. mai. presentert TØIs modell for framskriving av kjøretøyparken og forklart hvordan Norge har fått verdens høyeste andel elbiler.
Du er her
- > Transportteknologi og miljø
- > Framskriving av kjøretøyparken - på fransk
Framskriving av kjøretøyparken - på fransk
Vi gir deg en fransk forklaring på hvorfor Norge har verdens høyeste andel elbiler.
-
Rutetilbud, fremkommelighet og taksttiltak avgjørende for fremtidens kollektivtransport
Nullvekstmålet i biltrafikken krever at flere må reise kollektivt. Det legger press på kollektivselskapene. Hovedutfordringen blir å prioritere tiltak som gir best effekt, flere reisende og mer tilfredse kunder.
-
Dyrt og krevende, men mulig å nå nullutslippsmålene
Det vil være meget krevende (og kostbart) å nå målene for elektrifisering av vegtrafikken, men det kan være oppnåelig.
-
Barnas interesser må ivaretas
Barnas behov og interesser i trafikken er vektlagt i mange offentlige dokumenter. Mye er oppnådd, og mye gjenstår.
-
Elbil stadig oftere et reelt valg for folk flest
Det norske elbilmarkedet har tatt nye steg mot normalisering av elbil som et reelt valgalternativ for norske konsumenter.
-
Huritgladere bør bygges tettere for å gi optimal lading
Forskere har analysert faktisk bruk av hurtigladere i Norge.
-
TØI ansetter Rebecca Thorne
PhD Rebecca Thorne (f. 1987) har en tverrfaglig bakgrunn knyttet til teknologi og bærekraftig industri.
-
TØI styrker kunnskapen om trafikanters forhold til automatiserte kjøretøysystemer
Vi er glade for at Marjan Hagenzieker har begynt på TØI.