I årets sykkelkonferanse forsøker forskerne på TØI å gi noen svar, og presenterer det siste fra forskningen.
Metode: Har vi tilstrekkelige og treffende verktøy for å lykkes med å få flere til å sykle?
Norge har svært ambisiøse mål for økt sykling. Hvor langt unna målene er vi egentlig? Aslak Fyhri, forskningsleder TØI
Presentasjon av en enkel regnearkmodell som beregner forventet etterspørselseffekt av ny sykkelinfrastruktur Ingunn Opheim Ellis, seniorrådgiver TØI
Tiltak: Konkrete tiltak for å fremme sykling
Ambisiøse planene for å øke sykkelbruken i bilbyen Bergen Einar Grieg, sykkelsjef Bergen kommune
Verdens største sykkeltunnel har åpnet i Bergen. Nytt forskningsprosjekt skal undersøke hvordan den oppleves og om sykkelandelen i området vil øke Katrine Karlsen, forsker TØI
Kan sponsing av elsykler være et politisk verktøy som kan øke bruken av elsykler? Hanne Beate Sundfør, forsker TØI
Infrastruktur, etterspørsel og rutevalg for mannlige og kvinnelige syklister i Oslo Tineke de Jong, forsker TØI
Trafikksikkerhet: Hvilke risikofaktorer utsettes syklister for og hvordan fange opp de uregistrerte ulykkene?
Safety Road Award - hvorfor fikk Oslo prisen? Heidi Tomten, avdelingsdirektør, Gange, sykkel og kollektiv, Bymiljøetaten, Oslo kommune
Ulykker mellom lastebiler og syklister har ofte alvorlig utfall. Hvilke tiltak bør på plass for å sikre syklister i møte med tunge kjøretøy? Petr Pokorny, forsker TØI
Nytt digitalt registreringsverktøy som skal registrere hvilke skader og hvor i byen sykkelulykker skjer har vært testet ut i Agder i snart 1 år. Ferske resultater Torkel Bjørnskau, seniorforsker TØI