Du er her
- > Øksenholt, Kjersti Visnes
Kjersti Visnes Øksenholt
TØI-rapporter
Vitenskapelige artikler
Artikler i fag-/bransjetidsskrift
Tittel | Forfattere | Publikasjon |
---|---|---|
Ville du krysset veien her? | Siri Hegna Berge, Alena Katharina Høye, Kjersti Visnes Øksenholt, Katrine Karlsen | Samferdsel, 2020, (Januar):1 |
Fylkeskommunenes muligheter til å styre areal- og transportutviklingen | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt | Plan, 2017, 49(3-4):61-65 |
Kollektivtransport: Gode og mindre gode byttepunkter | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2017, (Mars):1 |
Boliger og arbeidsplasser: Miljøgevinster ved sentral lokalisering | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2017, (Mai):1 |
Handel, tilgjengelighet og bymiljø i sentrum | Kjersti Visnes Øksenholt, Aud Tennøy, Anders Tønnesen | Plan, 2016, 47(5):56-61 |
Universell utforming - ingen universell løsning | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2015, 54(9):6-7 |
Universell utforming - ingen universalløsning | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2015, (9):6-7 |
Tilrettelegging for gående styrker sentrumshandelen | Kjersti Visnes Øksenholt, Aud Tennøy, Anders Tønnesen | Samferdsel, 2015, 54(4):10-11 |
Personer med nedsatt funksjonsevne: God tilgjengelighet men få kollektivreiser | Kjersti Visnes Øksenholt, Jørgen Aarhaug | Samferdsel, 2015, 54(2):18-19 |
Et attraktivt og levende sentrum | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Odd Midtskog, Njål Nore | Plan, 2015, (2):58-63 |
Sentral knutepunktutvikling gir mindre transportrelaterte miljøkonsekvenser | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Jørgen Aarhaug | Plan, 2014, (3-4):62-67 |
Arealutvikling i Haugesund: Utbygging i sentrum gir høyest måloppnåelse| | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Njål Nore | Samferdsel, 2014, 53(6):12-13 |
Ta kontroll og tenk helhet: Parkeringspolitikken kan bli smartere | Petter Christiansen, Jan U Hanssen, Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2014, 53(3):6-7 |
Miljøeffekter av sentral knutepunktutvikling: Flere reiser kollektivt, færre med bil | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Jørgen Aarhaug | Samferdsel, 2014, 53(2):6-7 |
Hvordan sikre god tilrettelegging for synshemmede | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2013, 52(4):10-11 |
Derfor bruker mange bil til jobben på UMB | Kjersti Visnes Øksenholt, Aud Tennøy | Samferdsel, 2013, 52(3):18-19 |
Trondheim: En ikke udelt miljøvennlig miljøpakke | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2012, (5):6-7 |
En ikke udelt miljøvennlig miljøpakke | Kjersti Visnes Øksenholt | Samferdsel, 2012, 51(5):6-7 |
Vitenskapelige bøker/kapitler, etc.
Tittel | Forfattere | Publikasjon |
---|---|---|
Universal design and barriers to using public transport | Kjersti Visnes Øksenholt, Julie Runde Krogstad | I: Nils Fearnley og Kjersti Visnes Øksenhold (eds.):Universell utforming i transportsektoren, s. OsloNEHF , 2024 |
Inclusive mobiility | Anja Fleten Nielsen, Kjersti Visnes Øksenholt | I: Nils Fearnley and Kjersti Visnes Øksenholt (eds.):Universell utforming i transportsektoren, s. OsloNEHF , 2024 |
How can we ensure universal design of trip chains in a system with complex laws, regulations and responsibilities? | Kjersti Visnes Øksenholt, Julie Runde Krogstad | I: Nils Fearnley and Kjersti Visnes Øksenholt (eds.):Universal design in transport, s. OsloNEHF , 2024 |
Universal design in transport | Nils Fearnley, Kjersti Visnes Øksenholt | Oslo: NEHF , 2024 |
Hvordan sikre universell utforming av reisekjeder i et system med sammensatte lover, regler og ansvar? | Kjersti Visnes Øksenholt, Julie Runde Krogstad | I: Nils Fearnley og Kjersti Visnes Øksenholt (red.):Universell utforming i transportsektoren, s. OsloNEHF , 2022 |
Universell utforming og barrierer for bruk av kollektivtransport | Anja Fleten Nielsen, Kjersti Visnes Øksenholt | I: Nils Fearnley og Kjersti Visnes Øksenholt (red.):Universell utforming i transportsektoren, s. OsloNEHF , 2022 |
Inkluderende mobilitet | Kjersti Visnes Øksenholt, Nils Fearnley | I: Nils Fearnley og Kjersti Visnes Øksenholt (red.):Universell utforming i transportsektoren, s. OsloNEHF , 2022 |
Universell utforming i transportsektoren | Nils Fearnley, Kjersti Visnes Øksenholt | Oslo: NEHF , 2022 |
How can P&R facilities contribute to reduced emissions of greenhouse gases? | Jan U Hanssen, Aud Tennøy, Petter Christiansen, Kjersti Visnes Øksenholt | I: European Transport Conference, Barcelona, 5th – 7th October 2016BarcelonaAssociation for European Transport , 2016 |
Andre rapporter, bøker, papers etc.
Tittel | Forfattere | Publikasjon |
---|---|---|
Lyckliga gatan – arealbruksvirkninger av gateprosjekter, Rapport 2019/29 | Tor Homleid, Kjersti Visnes Øksenholt, Oddrun Helen Hagen, Hanne Marie Toftdahl, Inger Lande Bjerkmann, Anders Tønnesen, Eli Grønn, Sara Bernadina Andersson | Oslo: Vista Analyse , 2019 |
Transport effects and environmental consequences of central worplace location | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Jørgen Aarhaug | I: mobil.TUM 2014 International Scientific Conference on Mobility and Transport. Sustainable Mobility in Metropolitan RegionsMunich , 2014 |
Searching for ways of improving usability, accessibility and safety for sight impaired people in complex transport environments | Aud Tennøy, Kjersti Visnes Øksenholt, Nils Fearnley, Bryan Matthews | I: Space-X / SEDUCE conferenceVienna , 2013 |
How do politicians explain that they include traffic-increasing measures in a plan aiming at reducing traffic volumes? | Kjersti Visnes Øksenholt | I: Young Researcher Seminar 2013, Lyon , 2013 |