Hvem er positive til bompenger, hvem er negative? |
Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2021, (Juni 2021):1 |
Hvordan oppfatter lokalpolitikere bypakker? |
Petter
Christiansen, Julie Runde
Krogstad |
Samferdsel, 2020, (November):1 |
Transportpolitikk med konsekvenser for … politikerne |
Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2020, (Juni):1 |
Enige om målet, men ikke alltid om veien |
Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2020, (August):1 |
Arealbruk og byspredning |
Frants
Gundersen, Petter
Christiansen |
Plan, 2018, 50(4):34-41 |
Byvekstavtalene – balansekunst for nullvekst |
Anders
Tønnesen, Julie Runde
Krogstad, Petter
Christiansen, Hege Westskog
|
Samferdsel, 2018, (Mai 2018):1 |
Effekter av p-avgift på private p-plasser |
Petter
Christiansen, Jan U
Hanssen, Nils
Fearnley |
Samferdsel, 2018, (Mars 2018):1 |
Fra bompengepakker til bymiljø- og byvekstavtaler |
Anders
Tønnesen, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2017, (November 2017):1 |
Bybanen i Bergen: Positiv faktor for transport- og arealutviklingen |
Øystein
Engebretsen, Petter
Christiansen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2015, 54(12):4-5 |
P-tilbudet: Hjemme og på jobb påvirker bilbruken i store byer |
Petter
Christiansen, Øystein
Engebretsen, Jan U
Hanssen |
Samferdsel, 2015, 54(9):8-9 |
Slipp rattet frigjør tid |
Paal Brevik
Wangsness, Hanne Beate
Sundfør, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2015, 54(2):14-15 |
Innfartsparkering plusser og minuser |
Jan U
Hanssen, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2015, 54(2):4-5 |
Noe av vinningen kan riktignok gå opp i spinningen, men: Flytting til sentrum ga miljøgevinst |
Tom Erik
Julsrud, Petter
Christiansen, Nils Gaute
Voll |
Samferdsel, 2014, 53(8):6-7 |
Bysentrum svekkes i kampen om handelen |
Arvid Strand, Tore Kvarud, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2014, 53(3):14-15 |
Ta kontroll og tenk helhet: Parkeringspolitikken kan bli smartere |
Petter
Christiansen, Jan U
Hanssen, Kjersti Visnes
Øksenholt |
Samferdsel, 2014, 53(3):6-7 |
Bør belønningsordningen videreføres og utvides? |
Petter
Christiansen, Frode
Longva, Oddgeir Osland
|
Samferdsel, 2014, 53(2):12-13 |
Avgift på innfartsparkering kan begrense bilbruken |
Petter
Christiansen, Jan U
Hanssen, Nils Gaute
Voll |
Samferdsel, 2013, 52(2):10-11 |
Innfartsparkering: Hvorfor, hvor og hvor mye? |
Jan U
Hanssen, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2013, 52(1):8-9 |
Vegdirektoratet har innført P-avgift for ansatte: Feier for egen dør, men ikke med kraftig kost |
Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2012, 51(8):6-7 |
De fleste foretrekker å kjøre selv til jobben: Hva kollektivtransporten kan gjøre for å utkonkurrere bilen |
Petter
Christiansen, Tom Erik
Julsrud |
Samferdsel, 2012, 51(7):6-7 |
Med gode virkemidler kan arbeidsgivere lykkes: Stimulerer ansatte til å la bilen stå |
Tom Erik
Julsrud, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2012, 51(5):8-9 |
Stagnasjon i ekspressbussmarkedet: Tiden kan være moden for nytenking |
Jørgen
Aarhaug, Petter
Christiansen, Nils
Fearnley |
Samferdsel, 2012, 51(2):10-11 |
Konsentrasjon av arbeidsplasser og service: Viktig for transportomfanget |
Øystein
Engebretsen, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2012, 51(1):8-9 |
Hva skjer med ekspressbussene? |
Jørgen
Aarhaug, Petter
Christiansen, Nils
Fearnley |
Transportforum, 2012, (2):12-14 |
Mange drivkrefter bak urban sprawl |
Petter
Christiansen, Tanja Loftsgarden
|
Samferdsel, 2011, 50(4):14 |
Slik kan kommuner sikre bærekraftig handelsutvikling |
Tanja Loftsgarden, Petter
Christiansen |
Samferdsel, 2011, 50(4):6-7 |
Arealplanlegging på tvers av målsetninger |
Tanja Loftsgarden, Petter
Christiansen |
Kommunal teknikk, 2010, (9):22-24 |
"Kommunen kan forsterke effekten av Bybanen gjennom å føre en helhetlig og langsiktig politikk som reduserer bilbruken" |
Petter
Christiansen, Øystein
Engebretsen, Arvid
Strand |
Samferdsel, 2010, 49(10):12-13 |
Miljø, tid og penger kan spares: et mulig marked for samkjøring |
Petter
Christiansen, Vibeke
Nenseth |
Samferdsel, 2010, 49(9):14-15 |
Mye å lære av luftforurensningen i Bergen sis vinter: Rask handling, men liten effekt |
Arvid
Strand, Harald
Aas, Petter
Christiansen, Vibeke
Nenseth, Nils
Fearnley |
Samferdsel, 2010, 49(8):8-9 |